analytics

lördag 15 augusti 2009

Sjung om kirskålens sista dagar...

Efter sju svåra timmar och lika många förbannelser så är nu steg 1 klar till en Potager som är värd namnet! Här ska det frodas ärtor, bönor och underbara pumpor i all dess färger. Jaja, vi är inte där ännu som ni ser. Tidigare har här varit en avslutning med en stenkant men eftersom jag har bestämt mig för att snickra planteringslådor till slänten så behövs inte dessa längre. De ska istället få gå till en öpphöjd rabatt som är nästa projekt.

Men det är ändå härligt att få dra kirskål tjocka, vita och stora som nystan. Det går faktiskt undan! Gå undan för en ömmande rumpa får nog jag göra för att gräva i en slänt är rena styrketräningen. Perfekt inför nästa vecka uppstart på min nya hoppgrupp på stallet.

I morgon är det dags att snickra planteringslådor, det blir två stycken till och början med, som kommer att bli 120x220. Det kommer att bli ytterligare två lådor på andra sidan av den trapp jag även ska bygga in. (Jag kommer att lägga upp en ritning senare) Här kommer jag att använda regelvirke 45x220 som jag kommer att måla i Beckers Terasslasyr i färgen Tjära. Jag har redan målat vår entré och det blev kanonsnyggt. Lådorna kommer jag att snickra med råspånt 22x125 som vi fick över efter vårt takbyte. Givetvis kommer planteringslådorna att målas som trappen. Trappen ja... jag har inte bestämt om jag ska ha grus eller täckbark. Ole dole doff...


Just det jag har ju haft trädgårdsvisning för Sundsvalls Trädgårdsförening. Nästa 40 personer kom, helt otroligt! Nu vet jag inte om dom uppskattade trädgården då det är mycket som återstår och det är mycket som jag inte har hunnit med i år :( . Men de flesta såg glada ut och gick flera varv runt i trädgården. Fika gjorde dom så det stod härligt till. Jag fick många kommentarer om mina hysteriskt pudelklippta tujor haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort