analytics

söndag 16 augusti 2009

I snickartagen - det är jag det!

I dag har regnet öst ner på Alnö. Jag bara hoppas att min nygrävda slänt inte flyter iväg med regnet, lite jord vill jag ha kvar. Efter en dag i grävtagen så känns det regält i aktersida, fast en av mina kollegor menar att "smärta är vekheten som går ur kroppen" haha..I like it!

Dagen har spenderats i snickartagen, jag har nu byggt 2 av totalt 6 planterinslådor. Dessa ska placeras i bakkant mot åker och ska vara lite högre än de övriga planteringslådorna och ska bli ett lite av ett vindskydd. Lådorna blir 140x40 och de blir 100 höga, nu ska dom bara målas. De är ganska rejäla så jag har gjort en botten i dem för här tänkte jag bara ha "snygga" sommarblommor, kanske en hel flock med solroser! Way to go, just 4 more to go!

Jag gillar att snickra! Och min naturliga instinkt är "det där kan jag nog göra själv". Det går inte alltid så bra... som att jag har tänkt att gå en kurs i luffarslöjd i höst, men vem kan vänta! Det där kan väl inte vara så svårt... tills sonen A kom och menade att "det där snuttret" inte alls ser ut som det på bilden! Det blir nog till att vänta tills kursen går igång. I allafall så är det mesta i trädgården snickrat av mig, här ser ni klassiska Adirondack-stolar. Dessa har jag snickrat mängder av som står lite här och där i vänner och bekantas trädgårdar.

Nått som jag verkligen uppskattar i trädgården och som jag eftersträvar är att hitta kontraster. Mellan färg, form och känsla. Jag har några favoriter som jag återkommer till när det ska väljas växter; Korallkornellen, smällspirean och jättedaggkåpan. Kornellen för att den är så vacker året om, smällspirean med sin underbara sametsröda färg och jättedaggkåpan för sin underbara bladform. Här har jag kryddat med lite stjärnflocka som "råkade" hamna här och rosenplister i nederkand.

Dags att dra vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort