analytics

söndag 14 augusti 2011

Min mamma är en jungfru, snyggast i stan! Gotland vol III

En solnedgång oavsett var är väl lika vacker? Fast nä... inte! Att se solnedgången i Visby var överraskande och magisk, precis som denna vecka har varit!

Gotland har visat sig, kanske inte vädermässigt, från den bästa sidan. Jag i min enfald har trott att halva Sveriges befolkning har flyttat till Gotland och därför kommer jag nog troligen att inte höra någon gotländska. Att gotlänningar nu mera är ett minoritetsfolk! Vad skönt att jag hade fel... många trevliga har vi mött. Lärt oss allt om får, lamm och baggar på t ex Häftings gårdsmejeri! För en trädgårdsnörd har det varit lite överblommat, men vad är det som luktar? När vi bilat runt om på ön och haft fönstret uppe så har det luktat gudomligt! En blandning mellan lavendel och nyslaget hö.

Självklart var en hästtokig en tvungen att se tornerspelen! Vilken upplevelse! Jag vill gifta mig med en riddare! Ge mig en riddare! Att han ständigt måste gå om kring i slängkappa, sitta till häst och ha svärdet i högsta hugg kanske gör det lite besvärligt... ni förstår själva! "Min riddare... jag behöver hjälp att flytta den här stenen till en annan plats i trädgården?" eller "Min riddare... jag vill ha nya tapeter i sovrummet!" Ingela... det går bort!






Sedan att sonen högt och tydligt när läktarna tystnar och riddarna ska välja sina sköna mö'er som kvällens... ja, whatevere... skriker ut! "Här är hon! Snyggaste tjejen i stan! Här har ni en jungfru och hon är snyggaste mamman i världen!" Tur att jag duckade för vem vill i hela världen ha en riddare när trädgårdslandet ska höstgrävas...


En studie i mamma! Inte snyggaste mamman, inte heller jungfru men Adrians snyggaste mamma i alla fall!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort