analytics

torsdag 18 augusti 2011

Garden spotting - Sessan, ungar & luktsudd

Jaha... vad för snyggt har man på slottet om inte snyggaste Mårbacka i en tjusig blå urna med Hans Kungliga Höghets signum!

Undra om vår kungafamilj tar en spankulering på fikarasten för att njuta av de små försök till trädgårdar runt om det kungliga slottet i huvudstaden. Man får väl ändå hoppas att de stackars rekryterna uppskattar att matcha uniformen med Mårbackans rosa blommor.

Ja, Sessan ja! Hon följer gängse Stockholmsregeln för förstföderskor i innerstan och får barn efter 32,2 år. Man kan inte annat än att vara glad för deras skull. Själv skaffar jag fler barn på annat sätt.. skippar det där med blöjor, amning och treårstrots och kör raka vägen på en tonåring.

På söndag välkomnar vi Laura från Lucca, Italien till vår familj. Laura ska gå på Åkersviks gymnasium under detta läsår. Jag och Adrian har ett underbart år framför oss och vi hoppas att Laura kommer att trivas hos oss. Vi har gjort i ordning hennes rum, försäkrat oss om att hon har garderob, skrivbord, små tjejiga lådor och lägga en massa små saker in. Om jag mins min tonårstid så sparade man på allt och hade mängder av små lådor. Själv tapetserade jag skokartonger för allt mitt smink och suddgummi-samling. Ja, jag hade inte hjärta att slänga alla mina luktsuddi!

I helgen ska jag ta skott från alla mina härliga Mårbacka!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort