analytics

fredag 12 augusti 2011

Gotland vol.II

Fårskinn - check
Rute Stenugnsbageri - check
Mera raukar - check
Bad på gudomlig sandstrand - nästan check

I dag var det deal av stora mått... sonen gav mig ingen ro för än försvarsmuseumet var lovad som utflyktsmål. Innan hann vi med att besöka Pavalds gård.

Att mötas av en tysk familj som dystert undrar var fåren är är en dyster syn! De stackars fåren är ju på hela Gotland och ska beta och har inget uppdrag att agera klapp-får till natur-trängtande tyskar! Men vilka skinn dom hade där, ja på Pavalds och visserligen ganska utplockat, men underbar kvalitet. Eftersom det är sista dagarna för säsongen så tänkte jag åka dit på söndag och se vad som finns kvar och kanske få ett riktigt bra pris!

Gården var i övrigt en upplevelse för oss trädgårdsnördar... vilken miljön och tillsammans med byggnaderna gjorde att man vill bara hänga här. Undrar vad ett hus på Gotland kostar tro...?



Vad jag blev påmind om var att faktiskt min kära arbetskollega faktiskt varit på gården och jobbat. Jo, Ernst hade gården som fond 2009 till sitt tv-program och gjorde då om en av flyglarna på gården som gäststuga. Och nog andas det Ernst alltid, håll med om detta?



Ernst trollade även fram ett gudomligt ute-spa också, som man inte annat kan plocka fram den gamla missunnsamheten över. Näe... men underbart var det.



Tillsammans med Ernst har jag slitit under Kamprads vingar ett antal år. Det är nog Ernst som har lärt mig det mest öron-ovänliga fräckisar jag kan och vilka bål-rullningar en över 2 meter kropp kan åstadkomma på otaliga fester. Fast mest har han nog satt avtryck som chef och kollega i vårt gemensamma arbete.

Försvarsmuesumet då! Det enda utbytet jag hade där var lakanen! Jag är uppvuxen på Flygflottiljen i Såtenäs med en far som arbetade på som lageransvarig på flottiljen. Självklart hade vi försvarets rutiga lakan hemma!



ps. jag ringde och klagade på biluthyraren och blev lovad en annan bil. Innan vi hann åka från parkeringen, med en något bättre bil, så var snusk-hummern uthyrd till två stekare. Frågan är om Micran skulle köras eller vaskas??

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort