analytics

söndag 7 augusti 2011

Lavendel på alla breddgrader - någon som vill ha en lavendelgömma?

Idag hade jag tänkt att smaka på den där Lavendellemonaden som Charlotta på Tradgardsflow gjort, men jag hade glömt att jag använde upp all citron sist när jag gjorde helstekt kyckling. Så det fick bli lite annat med all lavendel.

Jag hittade även det "skruffs" som jag klippte bort förra året och stoppade ner i jorden. Små söta plantor som ska bli en lavendelhäck när dom blir stora :)


Av lavendel så gjorde jag små "gömmor" genom att göra buketter, vika ner stjälkarna och fläta in ett band. Gömmorna har hamnat bland handdukarna och lakanen. Skruffset som blev över hamnade i burkar lite här och där i huset. Nu luktar det galet med lavendel i huset och jag gjorde så många så jag fick en över... någon som vill ha? Skicka en hälsning så kommer en postgubbe i Sverige få en doftshock.

Ha det så bra i sensommaren!

ps...Tänk att jag gick i skogen och funderade på Naturens mönster här om dagen och idag hittade jag en dokumentär om "Ordningen i kaoset" från Vetenskapens värld, det är så himla intressant. Här kan du se det på SVT Play

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort