analytics

lördag 19 september 2009

Dynamisk ilska och kreativa tankar

Läste på en väns blogg, förövrigt Fridas blogg på Radion Guld, att när hon blir skitförbannad så tänker hon en stund på sin hund Dogge och vips så går det över. Jag är vansinnigt ilsken, skenheligt förbannad, driven till vanvettigt galen! Ja, behöver jag förtydliga mig? Nä, tror knappast detta! Då tänker jag rofyllda tankar om min trädgård, dom jag älskar mest i livet och att jag är frisk. Allt annat är oviktigt!

Därför ska jag ta en inspirationsrunda till Härnösand idag och njuta en stund i Vårstas nya trädgård. Sist jag besökte Vårsta Diakongård var det snö och drivis men nog var det fullt med folk som höll på att bygga i trädgården, så med den frenesi som uppvisades då så har jag höga förväntningar. Trädgården går under idéen "Grön helhet" där det är fokus på hela människan och att man ska växa som människa. Trädgården öppnar 12.00, så vi syns där!


I övrigt så ska jag ta något spadtag i projektet "upphöjd rabatt med gamla takpannor" som är en del av projektet "rotation på hög nivå". Där med kan rapport inväntas senare under helgen!


Väl mött i trädgårdslivet denna vackra septemberhelg.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Själv har jag trädgården som mantra när jag ska sova. Behöver bara blunda och ligga och tänka på trädgården så sover jag gott som sjutton efter en stund.

    /Marit, på väg ut i den klara septemberluften!

    SvaraRadera
  2. Ang.vattenspridaren! Skulle kolla med www.gardenaquatica.com dom har en hel del sånt.

    SvaraRadera

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort