analytics

lördag 19 september 2009

Trädgårdsflax och tidningsankor

En morgon utan tidning är inte en god morgon! En titt på vädret på tidningens första sida brukar sätta standarden på dagen. Idag misslyckades vår lokala avisa kapitalt med vädret och dagen följde densamma.

Sol ute, sol inne och sol i sinnet! Tänk positivt... ! För någon sol ute var det knappast under dagen eller jo kanske... i typ 3 minuter. Väl framme i Härnösand och Vårsta Diakongård möttes man av följande lapp! Sol ute, sol inne... ja ni fattar ... det gäller att hålla god min i livet.


Jag fick nöja mig med att titta på planteringarna utanför och småglutta över häcken! Här är en skön harmoni med heliotrop, silverek och prydnadsgräs. Varför kan jag aldrig tänka mig att plantera silverek hemma? Är den så förknippat med kyrkogårdar?


En titt över häcken - det lovar gott till ett annat tillfälle.


Väl hemma var det dags för lite projekt igen... med tanke på morgonens löften från lokal avisa så platsar den på sin höjd som grässtoppare! Nåja... i morgon bitti är det ändå jag som har bråttom till brevlådan för något läsbart till morgonkaffet.

Det här med att höja marknivån runt ett träd råder det lite delade meningar om. Men å andra sidan så kör jag alltid efter principen trial&error, så funkar det så funkar det. Några erfarenheter från andra håll i Sverige?

Dags att retirera!

TjinglIng

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

  1. Ja hej!
    Ja, vad ska man säga... bilderna va väl inte dom jag skulle valt.
    Men tydligen så har jag blivit Alnöbo jag också, såg jag nu! "Alnöbo med grön blogg sid 36 del 2" stod det på förstasidan :D

    Du ska ha grus eller sten närmast stammen, om du höjer marknivån runt trädet. Fast det kanske du redan visste...

    Här har vi haft sol idag iallafall... och vi bor ju på alnön bägge två, haha!
    Ha en skön söndag!
    Tjing!

    SvaraRadera

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort