analytics

söndag 24 juli 2011

Söndag hela dagen

Sommar, so..regn och auktioner. För det mesta är auktioner något som är roligt och massor av tillfällen att fynda... eller till exempel betala horribelt mycket för en blomtavala på masonit! Mindre trevligt auktionsminne! Idag var det auktion hos en hästman av den gamla stammen. Underbart att titta och känna på seldon och läder. Ting som har använts väl med dofter av häst, läder och fett. Välskötta och välgjorda läderarbeten som troligen håller längre än ett liv.


Per-Ola är personen som jag träffade för ett par år sedan och blev totalt begeistrad i hans två friserhästar. Därför var kontrasten till att fingra på allt underbart material knivskarp till att vara sorgligt att se allt skingras för vinden. Att se en underbar jaktvagn gå för en spottstyver var tragiskt, eller seldon för fyrspann gå för en bråkdel av deras riktiga värde. Man får bara hoppas att tingen kommer att användas.

Sedan var det till att ge sig hem och fortsätta med ny-köket! Skönt att faktiskt renovera en del av huset som man kan hålla avstängt. Jag kan bara än en gång konstatera att jag är en prinsessa på att sätta foder!



Morgonens todo...
- Spackla o slipa taket en sista gång... japp
- Sätta smyg o foder runt två dörröppningar...done
- Sätta foder runt fönster...jajjamen
- Spackla spikhål.... almoste there
- Köpa färg och beställa tapet... kvar att göra



Tror att det kommer bli en schysst färgsättning till alla säsongers olika färger. Just nu kan jag bara se de svarta inslagen tillsammans med mina underbara rosa Mårbacka!

1 kommentar:

  1. Ohhh, låter som en toppensöndag!! Hoppas det finns några auktioner kvar när vi kommer hem från semestern.

    Ha det bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort