analytics

söndag 24 juli 2011

Sant & sånt från bloggvärlden

Jaha då var det dags att rapporter från bloggvärlden... har tagit detta som min uppgift så här på en måndag....


Från trädgården inget att rapportera... lammöronen är fortfarande ludna och blomman för dagen har tagit över världen.

Det ryktas ända från Twin cities i Minnesota att man måste ha en tvättkorg i husets alla rum och att man ska ägna sig åt att tömma dessa 1 timma varje dag, så säger 100KM Mom. Jag säger bara "Gardening forever, housekeeping whenever".

Något annat man bara måste är att blogga för er alla sötisar, benämna någon i sin familj med en versal initial bokstav samt vara sponsrad. Ähh... jag måste bara säga att jag faktiskt gillar att läsa sånt också och särskilt House of Philia. Jag vill också vara sponsrad av Lexington... med tanke på att jag avgudar detta svenska varumärke, men det funkar bra med Hunter eller Duberry eller Gant eller Odd Molly eller...

I trädgårdsvärlden så har Hannu givetvis lyckats med sina basilika-klot... karlsloken har en hel flock i köksfönstret! Men han kom inte undan med detta, skäll ska han ha ;) och jag skickade ett missunnsamt öga. Med hälsning att så ska jag också ha det snart!

Av en händelse så står en inspirationsbok på öppna spisen i ny-köket... med självaste Hannu Sarenströms egna kök. Så blir det...


Från Skåne rapporteras det om ovanligt smarta humlor! Skogseva hade bestämt sig för att mota humlorna i dörren, men gardinen var för kort så humlorna flög under i stället! Men vad snopet...

Kan också konstatera att det är lite lugn i trädgårdsvärlden, men jag antar att de ligger och flämtar under ett rabarberblad, river förtvivlat i ett ogräs eller helt enkelt sippar Cava i hängmattan. Det skulle jag göra om jag var på något sätt vettig i sinnet!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort