analytics

måndag 25 januari 2010

Var f-n är min trädgård...

Jag, vintern och trädgård går inte ihop. Visst gillar jag vintern, särskilt på Alnö! Oftast skiner solen, det är mycket snö och lagom kallt. Så även i år! Men samma känsla uppenbarar sig i år som alla andra år... var f-n är min trädgård!

Hur i all världen kan ni alla andra trädgårds-freaks föreställa er en annan tid än just nu? Inte jag i allafall! "-Du måste väl ha världens planer? -Nu har du väl satt alla fröer? -Vad för projekt har du planerat in i år då?" Ja frågorna är många från alla möjliga håll och jag undrar stilla, vad menar dom med planer? Vadå, har jag en trädgård? Vardå? Hurdå?

Troligen är det mest fel på mig än att alla andra är felande med sina frågor. Men jag får väl glatt erkänna att jag är en total "ad hoc"-gardener. Men vänta ni... låt mig bara få uppleva några uns av solstrålar och en still framtining av en trädgård, så ska ni få se på grejer... vänta ni bara!

För er som undrar var i all världen bruden har varit så kommer en officiel förklaring v.73 år 2345..., inofficiellt så har det varit ett par riktigt skit-månader! Men snart är vår här... jag har i alla fall varit ute och skakat av snön på buskarna.

*Ad hoc - där man anpassar sitt argument efter situationen genom att lägga till premisser som inte ingick i det ursprungliga argumentet.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

12 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt.... Var ute i kylan en stund idag o för o hålla värmen i kylan så flyttade jag på en del av snön fraför huset..... Fullständigt meningslöst egentligen men om det nu skulle börja töa lite så smälter det ju undan lite snabbare.... för där i gruset brukar de första violerna titta fram ;-)
    Vadå snöstorm på onsdag.... låtsas jag inte om ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. himla kul att höra i från dig i alla fall. Blir en spännande vår tror jag!

    SvaraRadera
  3. Men så himla rätt du har!
    Sen kan livet bara vända så där och inspirationen bara rinner till.

    SvaraRadera
  4. Förstår nog din känsla. Vi kan inte ens påstå oss gilla vinter, men drabbas ändå av nån sorts destruktiv trädgårdsapati... Som du säger, man tvivlar ju på att den faktiskt finns därnånstans under detta ELÄNDIGA snötäcke. Det behövs nog nån månad till för att vi ska börja tro på våren och meningen med frösådder.

    Roligt att du är tillbaka förresten! :-)

    SvaraRadera
  5. Ja det kan man undra???
    Det går fort sedan när det börja våras.
    Alldeles för fort brukar det gå - här iallafall.
    Håll ut...
    Annika

    SvaraRadera
  6. Och var har du varit kära Ingela, torrsimmet pågick alldeles för länge tycker jag :D

    Marit

    SvaraRadera
  7. :-D Jag nog ligger den långt under snön, även min trädgård och om den nånsin tinar fram så lär den drabbas av tok-väta i flera månader... Men ändå kan jag tycka att det är skönt med vinter, då man får sakta ner tempot. Fast nu när solen börjar nå fram så kommer odlarlusten tillbaka!!

    SvaraRadera
  8. Hejsan Ingela!!! Jag har heller ingen trädgård här i Örebro. Dryg meter hög med snö på min lilla uteplats. Grattis ADRIAN idag från mormor Ena. Var där en stund o pratade o fikade. Nu väntar vi på våren. Kramen från Lisa i örebro.

    SvaraRadera
  9. Blött, fortfarande vitt, men mest smuts och jag stirrar på grönskan här inne. Stackars frösådder jag pillar sönder dem...

    SvaraRadera
  10. Hej Ingela!
    Jag heter Emma Millgård och skulle vilja komma i kontakt med dig angående en förfrågan om ett reportage från din fina trädgård!

    emmamillgard@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Men nu måtte det väl smält även hos dig????
    Är allt OK?

    SvaraRadera
  12. men snälla du! Nu har du väl ändå hittat igen din trädgård?

    SvaraRadera

Läs gärna andra blogginlägg som jag har gjort